Професія моряка: як влаштоване життя на судні

0

1.Посадка на судно.

Тепер розповім як моїми очима виглядає вихід в море. Починається все вдома — мені надсилають контракт, квитки, бронь готелю. Коли всі формальності улагоджені, і я прилітаю в місто, де повинен сісти на судно, то, як правило на ніч надають номер в готелі — для відпочинку з дороги, адже як тільки ступив на борт, то часу на відпочинок вже немає — необхідно прийняти у змінника справи (англ. Handover) і, можливо, відразу приступати до роботи. Списання з судна відбувається в зворотному порядку.

2.Рабочій день на судні.

Умови мого контракту такі — 3 місяці в морі, 3 місяці вдома. Відповідно, 3 місяці, поки я на судні, живу я за таким розкладом:

  1. 08: 00-10: 00 — робота
  2. 10: 00-10: 30 — перший КофеТайм
  3. 10: 30-12: 00 — робота
  4. 12: 00-13: 00 — обід
  5. 13: 00-15: 00 — робота
  6. 15: 00-15: 30 — другий КофеТайм
  7. 15: 30-17: 00 — робота
  8. 18:00 — вечеря

Завдяки такому одноманітному щоденного розкладу дні летять досить швидко, як би зливаючись все між собою. Для мене це добре, тому що швидше пройде контракт, швидше я приїду до сім’ї; нехай це «швидше» тільки у мене в голові.

Винятком для розкладу служать п’ятниця — коли працюємо до обіду — і неділя — вихідний. Більше про вакансії для моряків можна дізнатись на сайті marinetraffic.

Зрозуміло, різні позаштатні ситуації можуть відбутися в будь-який час дня і ночі, і ми повинні бути в змозі їх вирішити. Крім основної роботи існує також несення вахти — це щось на зразок чергування. Вахти несуть 2ий і 3ий помічники капітана на містку і 2ой і 3ий механіки в машинному відділенні; вахти тривають 4 години. Електромеханік вахти не несе, але зате він завжди повинен бути доступний (англ. Available on demand).

Оскільки електромеханік на судні один, а що-небудь може накритися і вночі, то я повинен бути готовий і в 4 ранку за дзвінком вахтового механіка спуститися в машину (коротка назва машинного відділення) і знайти і усунути несправність, навіть якщо голова зовсім варить; а в цей час, наприклад, лоцман на борту, треба виходити з порту через 30 хв, а гребні електродвигуни не запускаються … І тоді вовни все сотні сторінок схем, молися Богу електрики, танцюй з бубном, а двигуни повинні запуститися.

3.Екіпаж судна.

Екіпаж на судні наступний (почнемо з вищих посад)

  • Капітан (англ. Captain / Master)
  • Старший механік (англ. Chief Engineer)
  • Старший помічник капітана / Старпом (Chief Officer)
  • 1-ий механік (1st Assistant Engineer)
  • Електромеханік (ETO, ну ви вже знаєте)
  • Вантажний / Газовий механік (Cargo / Gas Engineer)
    Це так звані Top Six — шість старших офіцерів.

Потім йдуть молодші офіцери — 2ий і 3ий помічники капітана, 2ий і 3ий механіки, потім — команда (рядовий склад) — боцман, машиніст, матроси і мотористи.

Всього на судні живе близько 25-30 чоловік.

Тут хотілося б окремо зупинитися на більшій частині суднового екіпажу — матросів і мотористах. Це як правило філіппінці, у них найдовші контракти — на судні вони мінімум по 6 місяців, а додому їдуть на 2-4 тижні. Як правило у них багато дітей, вдома вони бувають рідко, але сім’ї живуть небідно — багатьох є свої великі будинки, садівники, покоївки. Ось тільки нечасто вони це все бачать…

Але зате рідні насолоджуються життям — на Філіппінах все дешево. Що цікаво, ще пару років назад нормальними для філіппінців були контракти на 8 або 12 місяців. Потім, після конференції в Манілі, термін обмежили до 6 місяців, чому багато філіппінці були не раді … В результаті, часто вони продовжують контракт, перебуваючи на судні. При цьому як працівники вони дуже виконавчі, чуйні, ввічливі. Також є віруючими католиками — перед їжею багато з них моляться.

Комментарии запрещены.

Copyright © 2016 argprint.com.ua - Блог для жінок *** З питань розміщення реклами -