Статеве виховання і просвіта дітей

0

Що таке статеве виховання і просвітництво дітей?

Перш ніж відповісти на це питання, необхідно з жалем констатувати, що в уявленні багатьох людей, особливо старших поколінь, статеве виховання розцінюється як засіб пропаганди сексу. Подібна шкідлива точка зору наслідок невігластва і ханжества в даній складній галузі виховання. Вона завдає значної шкоди моральному і фізичному здоров’ю підростаючого покоління, нашому суспільству.

974193_73

Насправді статеве виховання хлопчиків або дівчаток — це частина моральноетичного виховання дитини. Воно передбачає формування фізичних, моральних і психічних якостей, необхідних в процесі спілкування підлог. У нашому розумінні — це виховання етики статі хлопчика чи дівчинки.

Кінцева його мета — це виховання майбутнього сім’янина, котра усвідомлює свою особисту відповідальність за здоров’я, життя прийдешнього покоління і вміло виконує пов’язані з цим обов’язки Формування названих якостей — тривалий процес. Плідність його результатів залежить від спільних зусиль і вмінь батьків, вчителів, вихователів.

Статеве просвітництво ставить перед собою більш скромні завдання: на різних етапах розвитку індивідуума знайомити його з анатомофізіологічними особливостями, властивими даному віку і статі, прищеплювати навички общегигиенического характеру і гігієни статі. Це задача головним чином медичних працівників і почасти компетентних батьків і вчителів. Дана інформація правильно сприймається лише слухачами, попередньо підготовленими в процесі статевого виховання, тобто правильно оцінюючими такі моральні категорії і поняття, як любов, співпереживання, чуйність
В іншому випадку відомості сексуального характеру сприймаються цинічно, збуджують передчасний і однобокий інтерес до питань статі, заподіюють шкоду.

Статеве виховання і просвіта взаємопов’язані і інтегрують з питаннями здорового способу життя, естетичного, гігієнічного, трудового виховання. Їх мета — оволодіння людиною моральною культурою і засвоєння норм комуністичної моралі у сфері взаємин статей, гармонійний розвиток підростаючого покоління, формування дітородної функції, зміцнення шлюбу і сім’ї.

Отже, статеве виховання і просвітництво включають психологопедагогічну, медикобіологічну та соціальногігієнічну роботу з дітьми, підлітками та дорослими, покликану забезпечити нормальне функціонування фізіологічних систем організму, правильне їх розвиток з моральної і етичної точок зору.

«Виховуючи в дитині, — писав А. С. Макаренко, чесність, працездатність, щирість, прямоту, звичку до чистоти, звичку говорити правду, повага до іншої людини, до його переживань та інтересам … ми тим самим виховуємо його і в статевому відношенні ».

Особливо підкреслюємо, що статеве виховання має сприяти створенню здорової і міцної родини. Це надзвичайно важливо, т. До. Вже сьогодні через своїх дітей, онуків ми закладаємо характер і проблеми, радощі й прикрощі сім’ї XXI століття. І як важливо, щоб з малих років нашому підростаючому поколінню, мамам і татам, бабусям і дідусям здоров’я сім’ї уявлялося найбільшої і безсумнівною цінністю!
Ми говоримо як про фізичне, так і про моральне її здоров’я. Це діалектично єдиний процес. Тому в наш час, коли соціальним завоюванням стало рівність чоловіка і жінки, особливо важливо враховувати роль кожного з них в гігієнічному самовихованні, відповідальності подружжя за появу і виховання здорового потомства.

Найважливішою передумовою до цього є стабільність родини. Від благополуччя цього маленького колективу багато в чому залежить здоров’я і працездатність кожного її члена, в тому числі дітей, а також прогрес нашого суспільства. Складний, однак, період нині переживає сім’я.

І хоча немає підстав говорити про який-небудь кризі, не можуть не викликати тривоги негативні явища — значне число розлучень і пов’язані з цим складні демографічні процеси, що уповільнюють ріст трудових ресурсів, що залишають після себе велику кількість одиноких чоловіків, жінок та дітей-сиріт при живих батьках.
Статеве виховання і просвіта дошкільнят і школярів

Статеве виховання і просвіта дошкільнят здійснюється з урахуванням віку малюків, шляхом організації сюжетнорольових ігор, тематичних вечорів «Мама і тато», «Дружна родина», «День народження ляльки Каті», читання віршів, оповідань, обговорення картин і т. Д.

В результаті у хлопчиків виховується почуття поваги до дівчинкижінці, майбутньої матері, а у дівчинки — почуття дівочої гордості, скромності, формуються навички спільної діяльності, виробляються навички праці, а також різко негативне ставлення до таких людських слабостей, як пристрасть до алкоголю, наркотикам , паління.

Наступний етап цієї системи — це статеве виховання і просвітництво школярів в школі.
Статеве виховання і просвіта органічно ув’язується з викладанням основних предметів, заходами у позанавчальний час, класні години і здійснюється педагогічним колективом та лікарями.

Тут же вважаємо за необхідне підкреслити, що теми уроків, пов’язані з проблемою статі, важливо підносити не стільки в формі лекцій, розповідей, скільки в дискусіях, за принципом «послухав обговорив вирішив», а не «послухав повторив запам’ятав».

Подібна участь підлітків у обговоренні складних категорій і понять, сексуальних проблем виключає пасивність слухачів, виключає моралізаторство, настільки неприйнятне в їхньому вихованні, і створює умови для формування активної життєвої позиції учнів.
Приклади необхідності статевого виховання і освіти

Приміром, ось відзвучав марш Мендельсона, відспівала і відтанцювала своє весілля, народилася нова сім’я. Те, до чого прагнули Він і Вона, здійснилося. Навколишній світ прекрасний, і душі молодят наповнені відчуттям щастя від радості нерозлучного спілкування, можливості не криючись виявляти почуття, стримувані в недавньому минулому.
Але ось проходять дні, місяці. Все рідше бурхливі сплески пустощів, ігор, спадає емоційна насиченість перших днів близького спілкування, відходить повінь емоцій, приходять будні з нескінченними турботами один про одного, про дітей, про устрій побуту, встановленні взаємин з родичами

Ось тут-то і виявляється те, що закладено в кожному з молодят вихователями, батьками, вчителями, лікарями. Навчили Чи їх трудитися і відчувати від цього радість? Прищепили їм навички гігієни, в тому числі статі, вміння вести здоровий спосіб життя? Виховали Чи в них добрі почуття альтруїзм, чуйність, співпереживання? Придбали чи вони здатність любити?

Абсолютно очевидний відповідь: як ми, дорослі, навчили, так син або дочка будуть себе вести.
Як часто егоїстична вимогливість дитини, абсолютна безтурботність, засновані на звичці бути центром домашньої всесвіту, з роками призводять до одного й того ж: небажання і невміння в шлюбі пристосовуватися до чоловіка. Між, тим давно відомо, що притирка характерів — справа важка, яка потребує не просто любові, а й уміння поступатися, чимось жертвувати. І починається поєдинок двох раніше люблячих людей. Його результат вирішений: переможців не буде Адже необхідні мудрість, терпимість прийдуть лише з роками. А поки — сварки, сутички по незначним приводів, але з далекосяжними наслідками.

Ми ведемо мову не лише про дефіцит культури відносин молодят, болісно позначається на долі створеної сім’ї, але й інших проблемах виховання. Наприклад, планувати сімейний бюджет, хоча б у загальних рисах, вміє лише п’ята частина що одружуються.

А інші? Коли молодят запитують, на що вони почнуть витрачати свою зарплату зараз і потім, коли з’явиться дитина, відповіді найрізноманітніші: на покупку фотоапарата, джинсів або на подібне. Чомусь, як правило, ніхто не думає, що спочатку треба сплатити за квартиру, за дитячий сад, підрахувати витрати на харчування і тільки потім з’ясувати, що ж залишається на покупку речей. Вчили чи цьому молодих людей?

Треба визнати також, що багато юнаків і дівчат не досягли ще соціальної зрілості, вони не готові взяти на себе відповідальність за рядом знаходиться людини, близьких людей. Вони не витримують вантажу обов’язків, турбот, прагнуть закрити на все це очі або звалити на плечі іншого. Зрозуміло, сім’я від цього міцніше не стає.

Внаслідок промахів в статевому вихованні та освіті наша сучасна молодь зовсім не враховує, що в останні десятиліття істотно змінилася роль жінки в суспільстві. З домашньої господині вона перетворилася на громадського працівника, з «другої статі» починає робитися рівним, стає таким же двигуном у розвитку суспільства, як і чоловік.
Підвищуються її жіночі та загальнолюдські запити, в ній прокидається тяга до незалежності від чоловіка — економічної, життєвої, моральної, до професійного й духовному розвитку. Цим значною мірою пояснюється те, що перш 2/3 розлучень відбувалося з ініціативи жінок. Вони йдуть на розлучення, хоча за статистикою їм удвічі рідше вдається вийти знову заміж.

Що ж штовхає жінку на цей відчайдушний крок? Серед багатьох причин — основна — пияцтво чоловіка.
З рахунків не можна скинути і неграмотність багатьох молодят у питаннях інтимного життя. Соціологи з тривогою говорять, що статева неграмотність руйнівник багатьох сімей, вбивця любові, причина маси неврозів і хвороб. Дисгармонія сексуальних відносин, поряд з іншими негараздами, дає, на їх думку, приблизно 45 відсотків розлучень. Але про основні причини розлучення ми поговоримо в іншій статті

На роздоріжжі часів сім’я звільнилася від перш надійно страхували її економічних уз, від церковної моралі. На наших очах сім’я шукає себе в нових умовах. А пошук, звичайно, важкий: поки схрещуються думки, люди помиляються, з’являються нові й нові зламані долі.

Де вихід із цього неприродного становища? Які раціональні рішення? Багато в чому вони визначаються повноцінним статевим вихованням і освітою в сім’ї, дитячому садку, школі.

Схожі записи:

Оставить ответ

Copyright © 2016 argprint.com.ua - Блог для жінок