Закономірності розвитку дитини

0

У попередніх статтях ми розглянули всі відмінності та особливості побудови тіла новонародженого, торкнулися як формується його зір і слух в утробі і на першому місяці життя, дізналися якою має бути маса у здорової дитини і як розвивати емоції малюка на першому році життя.

Загальні-закономірності-росту-й-розвитку-дитини-315x175

Зараз ми хочемо розглянути закономірність розвитку дитини після його народження на протязі трьох років. Як повинен рости маля, як розвиватися, ніж цікавитися і що відчувати. І так почнемо
Перший рік життя

Уже до другого місяця всі органи чуття новонародженого досить розвинені. Він здатний навіть сприймати звуки музичних інструментів!
Вченим вдалося зняти на кіноплівку ритмічні рухи рота і рук двомісячної дитини, які збігалися з ритмом співаючого голосу і супроводжує його мелодією.

Після 3 місяці він уважно розглядає підвішені над ним м’які іграшки, лежачи на животі, піднімає голівку і грудку, посміхається вам. Він вже повертається на бік і на живіт, за допомогою дорослих «стоїть» на ногах.
Після їжі діти радіють: весело скрикують. У цьому віці вони дуже чутливі: якщо в їх одязі є глибокі складки, вони починають турбуватися, кричать, як би, вимагаючи усунути неприємні відчуття.
Важливо вчасно зрозуміти причину хвилювання і зуміти заспокоїти дитину!

А в 4 місяці малюк може потроху сидіти без підтримки. Висять іграшки він захоплює руками стукає ними, в хорошому настрої голосно «розмовляє».

Йому 5 місяців, але він вже починає розрізняти прості кольори — червоний, синій, зелений. За підтримки дорослих він може стійко стояти. Він співучо наслідує звукам, які чує від дорослих. У півроку малюк самостійно сидить, правда, не дуже довго, всього 5 хвилин. Але яким відкриттям стає це і для нього самого, і для дорослого!

Повзати для нього вже зовсім освоєний заняття: тут він відчуває себе впевнено. Не менш впевнено він їсть з ложки, бере страву руками.

До 8 місяців малюк намагається ходити з допомогою мами або тата. Багато предметів бере не всією рукою, а тільки пальцями. Із задоволенням п’є з чашки, яку ви йому підносите. А як забавно він грає ладушки!

Через місяць-другий в грі дитини вже намічаються ознаки розвивається інтелекту: йому треба надіти кільце на стрижень, поставити один кубик на інший … А як багата у нього міміка, з якою наполегливістю і полюванням він копіює оточуючих.

В 11 місяців ваша дитина говорить деякі слова: «дай», «на» Багато дітей вже ходять, або роблять перші самостійні кроки по підлозі. У рік ця здатність зміцнюється, словниковий запас — близько 10-12 неважких слів.

У дитини активно формуються звички, потяги, смаки природно, за активної участі дорослих. Для нього лише типова в цьому віці швидка стрімка зміна настрою: ось щойно він гірко плакав, а тепер заливається сміхом. А які зміни помічаєте ви у вашій дитині?
Другий і третій рік життя

Закономірності розвиток дитини в 2-3 роки

Протягом другого та третього років життя почуття малюка стають більш різноманітними. Розширюється коло об’єктів, що викликають як позитивні, так і негативні емоції. Дитина радіє, спостерігаючи за кішкою, що грає з кошенятами, цілує улюблену ляльку, гірко плаче, коли луснула подарований йому повітряна куля, засмучується, якщо дорослі не розуміють його мова, і вже здатний всерйоз образитися.
Страх і боязнь темряви

Малюк відчуває почуття страху. Він може злякатися незнайомих предметів, які несподівано наводяться дорослими в рух або видають гучний звук (це може бути що заробив пилосос або розкочегарених сирена).

Постарайтеся захистити дитину від лякаючих предметів, поки він до них не звикне. Якщо щось лякає дитину, а ізолювати його при цьому нікуди, розумніше не акцентувати увагу на цьому: краще відволікти увагу, ніж посилювати його страх.
Не треба думати, що у всіх дітей страхи розвиваються в результаті неправильного виховання. Одні діти від природи можуть бути більш чутливими, а значить, і боязкими, ніж інші. Якщо малюк боїться засипати в темряві і вимагає включити світло, його слід переконати в тому, що темрява не є небезпечною.

Не треба висміювати дитину, доводити словами свою правоту. Треба постаратися дати зрозуміти, що йому нічого не загрожує, що в будь-якому випадку ви поруч, ви захистите його.

Ні в якому разі не можна лякати дітей бабоюягою, вовком, чужим дядьком, міліціонером і тим більше лікарем. Коли з’явиться необхідність звернутися до лікаря, з дитиною буде дуже важко впоратися.

Малюк може боятися в цьому віці собак та інших тварин, хоча вони ніколи не заподіяли йому шкоди. У цьому випадку не треба вмовляти його піти до собаки, щоб переконатися, що вона не зачепить. Страх швидко зникає, якщо дитину залишити в спокої; через деякий час він сам постарається подолати свою боязнь, якщо зустріне на вулиці собаку.
Співчуття і співпереживання у малюка

Дуже рано у дитини з’являється здатність до співпереживання. Навіть грудні діти не байдужі до настрою матері, а дворічним доступно розуміння настрою та інших близьких йому людей.

Потрібно пробуджувати у малюка співчуття до тих, хто молодший і безпомічніше, хто забився і плаче: підійти разом з ним, сказати слова розради, пожаліти, погладити.
Цю здатність до співпереживання потрібно тільки вітати і розвивати, на її основі формуються складніші моральні почуття і поведінку дітей.
Розвиток почуття естетики у дитини

З раннього дитинства у дитини розвиваються і естетичні почуття, вміння бачити прекрасне, радіти йому. Навесні треба звертати увагу сина чи дочки на красу природи, що прокидається, разом з ними радіти ароматам квітів, взимку милуватися іскристим на сонці снігом.

Послухайте разом з малюком веселу дитячу пісеньку по радіо, в грамзапису або по телебаченню, похваліть його за акуратно і красиво розставлені іграшки в його куточку.

Уникайте несмаку в дитячій і власної одязі, оздобленні квартири, виховуйте у малюка неприязнь до хаосу та безладу.

Схожі записи:

Оставить ответ

Copyright © 2016 argprint.com.ua - Блог для жінок